Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Varför gå ut en lördagkväll när man kan vara hemma?

Av Lili André - 18 januari 2009 22:25

Har varit och hälsat på en mycket god vän i Stockholm, Ulrika, som ibland kallas för Urran. Jag ser alltid mycket fram emot att åka till henne då vi alltid har så mycket att prata om och stories att berätta för varandra. Vi äter och dricker gott och skrattar a looot…


Urran bor inte direkt i Stockholm, det är på Lidingö hon har sin boning. Sist jag hälsade på henne åkte vi på lördagkvällen in till stan för att äta och träffa människor, otroligt trevligt, men hu för att åka tillbaka till Lidingö sent en lördag natt. Vi hade därför bestämt oss för att den här gången skulle vi gå ner till den restaurang som finns nere vid Gåshaga på Lidingö.

Senare på kvällen ringde vi för att checka tider och fick veta att de stänger kl.22.00 Så snopet!!

Vi hade tidigare på dagen varit inne i Stockholm City och handlat både kläder och smink som vi gärna vill använda på kvällen. Självklart vill vi också visa upp oss i våra nya kläder och glittriga smink vi köpt ;-)


 


Vad gör man om man är ”inlåst” 3 mil utanför city en lördagkväll? Jo, vi sminkar oss och provar våra nya kläder ändå. Tar fram kameran och fotar oss själva och varandra. Oj, vad barnsligt egentligen, eller ”ungdomligt” kanske… men mycket skratt fick vi.


undefined


Man kan ju fundera vilket mål man har då man vill åka in till city en kylig kväll mitt i vintern i finkläder och chicka skor.

Ulrika och jag har alltid så mycket att prata om, skratta över mm. Vad som saknas är fler människor, men vem behöver det då man redan har fullt upp med samtalsämnen?

Vad som saknas är att få ”visa upp” vårt nya smink och våra nya klädinköp för andra, men vad gör det då man kan lägga ut bilderna på facebook och även här på bloggen? Det är ungefär lika många som ser oss via webben som om man går ut på restaurang.

Vad som saknas är ett dansgolv, men vem behöver det då musik även finns hemma och när man vill prata så bestämmer man själv hur högt ljudet skall vara på?


 Nåväl, det vi alla behöver är uppskattning och bekräftelse mitt i livet och tänk att vi kan ge det till varandra, där vi står, till de vi umgås med varje dag.

Och jag säger då det, en lördagkväll ute på Lidingö är en av de roligaste kvällar jag kan vara med om.

Tack till Urran och tack till livet som ger mig så mycket…

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lili André - 11 juni 2014 10:56

Har nyligen avslutat en intensiv EU-valrörelse. Jag är så glad för Kd's goda resultat och alla som röstade på vår duktiga toppnamn Lars Adaktusson och även på mig som stor på 18e plats på listan.   Nu är det nya tag inför valet den 14 september. ...

Av Lili André - 4 juni 2013 21:45

Idag startar vi tidigt för att åka till Karmel's berg där Profeten Elia utmanade Baalsprofeterna och Israels Gud visade vem som är den ende sanne Guden. En stark upplevelse att vara på platsen där Gud lyssnade till Elias bön för Israel. Karmel ha...

Av Lili André - 4 juni 2013 19:27

Dag 2 Idag inleder våra dagar vid Genesarets sjö. En reflektion när jag ser ut över skön är att den är mindre än vad jag föreställt mig. Jag ser över till andra sidan sjön och även till land mot öst och väst. Sjön är 2,1 mil lång och 1,2 mil bred. ...

Av Lili André - 3 juni 2013 06:17

En händelserik första dag i Israel. Underbara platser. Först Hermagedon och därefter Nasaret och Bebådelsekyrkan där Maria fick veta att hon skulle föda Guds som Jesus. Nasaret, en pittoresk stad. Det känns som att vara inomhus då vi vandrar i st...

Av Lili André - 2 juni 2013 12:55

Välkommen med på min resa i Israel. om Wi-fi fungerar kommer jag att uppdarera min blogg under resan. Då bär det iväg till Israel. Ett land som kanske inte är den första semesterort man väljer. Jag har de senaste två åren intresserat mig mer för L...

Ovido - Quiz & Flashcards