Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Att semestra "mitt i terminen"

Av Lili André - 4 december 2012 15:59


"Är du utvilad och full av energi nu då?" Är frågan till mig efter mina nästan tre veckor i Asien. Jodå, det är jag nog, svarar jag. Men känner mig ändå trött och almanackan är fulltecknad från morgon till kväll. Oj, vad jag längtade att träffa mina vänner erfter semestern men den tid jag är hemmavid har jag bara tillbringat i vardagsrumssoffan, i ryggläge. Sanningen är den att utvilad, det var jag dagen innan jag skulle börja jobba igen.


Det tog mig tre år att boka denna resa, antingen under höstlovet eller under sportlovet, just pga att arbete "mitt i terminen" är relevant för mig och svårt att vara frånvarande ifrån. Till slut var det bara att bestämma mig. Vi åker! Det tråkiga är att vi inte fick med vår äldsta son Felix 19 år. Han har nämligen åkt på volontärresa till Syd Amerika under hösten. Men det är ju ett äventyr det med :)


Nåväl, snart lackar det mot jul och det är härligt vinterväder här i Gävle. Härlig snö och -23 grader. Jag hoppas jag får tid att umgås med mina vänner. Och vi längar efter den stundande julen med hela familjen. Vi läntar till den 19 dec, då kommer Felix hem.


Det blir en härlig dag :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lili André - 11 juni 2014 10:56

Har nyligen avslutat en intensiv EU-valrörelse. Jag är så glad för Kd's goda resultat och alla som röstade på vår duktiga toppnamn Lars Adaktusson och även på mig som stor på 18e plats på listan.   Nu är det nya tag inför valet den 14 september. ...

Av Lili André - 4 juni 2013 21:45

Idag startar vi tidigt för att åka till Karmel's berg där Profeten Elia utmanade Baalsprofeterna och Israels Gud visade vem som är den ende sanne Guden. En stark upplevelse att vara på platsen där Gud lyssnade till Elias bön för Israel. Karmel ha...

Av Lili André - 4 juni 2013 19:27

Dag 2 Idag inleder våra dagar vid Genesarets sjö. En reflektion när jag ser ut över skön är att den är mindre än vad jag föreställt mig. Jag ser över till andra sidan sjön och även till land mot öst och väst. Sjön är 2,1 mil lång och 1,2 mil bred. ...

Av Lili André - 3 juni 2013 06:17

En händelserik första dag i Israel. Underbara platser. Först Hermagedon och därefter Nasaret och Bebådelsekyrkan där Maria fick veta att hon skulle föda Guds som Jesus. Nasaret, en pittoresk stad. Det känns som att vara inomhus då vi vandrar i st...

Av Lili André - 2 juni 2013 12:55

Välkommen med på min resa i Israel. om Wi-fi fungerar kommer jag att uppdarera min blogg under resan. Då bär det iväg till Israel. Ett land som kanske inte är den första semesterort man väljer. Jag har de senaste två åren intresserat mig mer för L...

Ovido - Quiz & Flashcards