Direktlänk till inlägg 14 november 2012

Bangkok nästa

Av Lili André - 14 november 2012 18:21

Då har vi nått vårt sista mål innan hemfärd till Sverige, Bangkok i tre dagar. Vi bor nu på ett riktigt fint hotell på Soi12, 12e gatan, där det är fullt ös av både bilar, matstånd, kläder och prylar, tiggande 3-4 åringar mm.

När vi anlände till Hotellet vid 14-tiden och efter vi checkar in, styrde vi våra steg mot det välkända och välbesökta MBK - ett shoppingcentra. Vi valde det omtalade Sky-train som färdmedel.

Efter ett tips från Christer, som vi hyrde vackra villan i Pattaya, så avslutade vi kvällen med en visit på en kultig bar dit många västlänningar går. Cheap Charley heter den och den var verkligen speciell. Sen ligger på Soi 11, vilket var nära vårt boende på Soi 12.

Imorgon blir det båt på floden och mer shopping.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lili André - 11 juni 2014 10:56

Har nyligen avslutat en intensiv EU-valrörelse. Jag är så glad för Kd's goda resultat och alla som röstade på vår duktiga toppnamn Lars Adaktusson och även på mig som stor på 18e plats på listan.   Nu är det nya tag inför valet den 14 september. ...

Av Lili André - 4 juni 2013 21:45

Idag startar vi tidigt för att åka till Karmel's berg där Profeten Elia utmanade Baalsprofeterna och Israels Gud visade vem som är den ende sanne Guden. En stark upplevelse att vara på platsen där Gud lyssnade till Elias bön för Israel. Karmel ha...

Av Lili André - 4 juni 2013 19:27

Dag 2 Idag inleder våra dagar vid Genesarets sjö. En reflektion när jag ser ut över skön är att den är mindre än vad jag föreställt mig. Jag ser över till andra sidan sjön och även till land mot öst och väst. Sjön är 2,1 mil lång och 1,2 mil bred. ...

Av Lili André - 3 juni 2013 06:17

En händelserik första dag i Israel. Underbara platser. Först Hermagedon och därefter Nasaret och Bebådelsekyrkan där Maria fick veta att hon skulle föda Guds som Jesus. Nasaret, en pittoresk stad. Det känns som att vara inomhus då vi vandrar i st...

Av Lili André - 2 juni 2013 12:55

Välkommen med på min resa i Israel. om Wi-fi fungerar kommer jag att uppdarera min blogg under resan. Då bär det iväg till Israel. Ett land som kanske inte är den första semesterort man väljer. Jag har de senaste två åren intresserat mig mer för L...

Ovido - Quiz & Flashcards