Alla inlägg under mars 2013

Av Lili André - 3 mars 2013 22:37

Familjen André tillbringade en timme idag i pulkabacken. Det hör verkligen till ovanlighetena och därför tyckte vi alla det var rikligt roligt.

Varje gång vi gör en aktivitet som är typiskt helg/fint väder/sportigt/friluftslivs familjeaktivitet pratar vi om hur lite detta skedde under barnens uppväxt.

För mig som förälder funderar jag, en dag som denna, på vilken skillnad det skulle bli på våra barn om vi varit en mer frilufsfrämjande familj.

Jag är mycket stolt över mina barn och vilka de har blivit. Att få en dag som denna är bara så underbart! Vi har verkligen roligt tillsammans och skrattar mycket. Och det med en uppväxt mer inomhus än utomhus ..

Ta vara på stunder tillsammans. Var ni än befinner er. Skratta mycket och njut av varandra.

Kram på er :)

Av Lili André - 2 mars 2013 19:56

Det är mars månad nu. Som vanligt har det hänt en hel del i livet sedan jag skrev på bloggen. Då hade jag precis kommit hem från semester och befann mig på toppen av arbetstrycket. Mars månad brukar också vara överfullt med olika aktiviteter men något har hänt.

Du har fått balans i livet, sa en vän till mig, då jag berättade att jag upplevde att jag hade för lite att göra. Mitt mått på det är att jag umgås med familjen, jag kan se en film då och då. Jag hinner läsa bok och bäst av allt, jag och Pingo har börjat träna!

Idag har jag stått på Ockelbomarknaden och delat ut info och reflex om Kristdemokraterna. Många positiva möten. Härlig vänner mötte jag under dagen.

Ja, livet är verkligen i balans. Men det är lite för enkelt. Så snart kommer jag att gå in i nya utmaningar, för det är mitt liv, utmana och utmanas, men hela tiden med hållbar balans.

Kram till er därute i cybervärlden :)

Skapa flashcards