Alla inlägg den 1 januari 2009

Av Lili André - 1 januari 2009 19:32


Så har ytterligare ett år nått sin ända. Nyårsfiandet detta år skedde hos syrran som samtidigt hade 40-års fest. Mycket trevligt. Syrrans närmaste kompisar var självklart med och mina föräldrar och systrar med familj.


I den bekantskapskrets som jag och min man Pingo umgås med blir det mycket samtal om livet, förhållande, familj mm. Vi talar ofta om vad som är viktigt i livet och hur vi gör för att skapa ett liv där våra familjer och människor som finns runtomkring oss mår bra och utvecklas på olika sätt. Ett nyårsfirande brukar innehålla en sådan ingrediens som att vi går laget runt och berättar om det bästa som hänt under året som gått och vilka förväntningar vi har för det nya året.


Det är alltid spännande att lyssna till vad andra människor sätter värde på.

Jag läste i lokaltidningarna, intervjuer med några kända ansikten, som kommenterade deras förväntningar för år 2009. Någon såg året som inget annat än ett mellanår, någon såg sin egen karriär sätta fart, några såg med spänning fram emot att de utvecklingsplaner som planerats för Gävle kommun infrias och några önskade att få ha god hälsa.


Jag ser år 2009 som ett jättespännande år för min arbetsplats, Högskolan i Gävle. Jag älskar utveckling. Utveckling både för människan och företag, organisationer mm, därför är Högskolan i Gävle en arbetsplats som passar som handen i handsken för mig. På högskolan utvecklas människor (studenter, lärare, forskare) och tillsammans arbetar vi för att utveckla samhället.

Jag tror att högskolan kommer att sätta nya fräscha spår i vår region och jag kommer att vara med och verka för det.


När det gäller min familj så tror jag på att vi tillsammans med vänner runtomkring fortsätter förverkliga de ambitioner var och en har, skapa mötesplatser där alla kommer till sin rätt, stötta varandra i livets väg. Summa kardemumma, mötet med människan är en viktig ingrediens till livet!


Sätt ord på dina förväntningar och vänta dig ett Gott nytt år 2009!


Ovido - Quiz & Flashcards