Direktlänk till inlägg 2 mars 2013

Balansen i livet

Av Lili André - 2 mars 2013 19:56

Det är mars månad nu. Som vanligt har det hänt en hel del i livet sedan jag skrev på bloggen. Då hade jag precis kommit hem från semester och befann mig på toppen av arbetstrycket. Mars månad brukar också vara överfullt med olika aktiviteter men något har hänt.

Du har fått balans i livet, sa en vän till mig, då jag berättade att jag upplevde att jag hade för lite att göra. Mitt mått på det är att jag umgås med familjen, jag kan se en film då och då. Jag hinner läsa bok och bäst av allt, jag och Pingo har börjat träna!

Idag har jag stått på Ockelbomarknaden och delat ut info och reflex om Kristdemokraterna. Många positiva möten. Härlig vänner mötte jag under dagen.

Ja, livet är verkligen i balans. Men det är lite för enkelt. Så snart kommer jag att gå in i nya utmaningar, för det är mitt liv, utmana och utmanas, men hela tiden med hållbar balans.

Kram till er därute i cybervärlden :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lili André - 11 juni 2014 10:56

Har nyligen avslutat en intensiv EU-valrörelse. Jag är så glad för Kd's goda resultat och alla som röstade på vår duktiga toppnamn Lars Adaktusson och även på mig som stor på 18e plats på listan.   Nu är det nya tag inför valet den 14 september. ...

Av Lili André - 4 juni 2013 21:45

Idag startar vi tidigt för att åka till Karmel's berg där Profeten Elia utmanade Baalsprofeterna och Israels Gud visade vem som är den ende sanne Guden. En stark upplevelse att vara på platsen där Gud lyssnade till Elias bön för Israel. Karmel ha...

Av Lili André - 4 juni 2013 19:27

Dag 2 Idag inleder våra dagar vid Genesarets sjö. En reflektion när jag ser ut över skön är att den är mindre än vad jag föreställt mig. Jag ser över till andra sidan sjön och även till land mot öst och väst. Sjön är 2,1 mil lång och 1,2 mil bred. ...

Av Lili André - 3 juni 2013 06:17

En händelserik första dag i Israel. Underbara platser. Först Hermagedon och därefter Nasaret och Bebådelsekyrkan där Maria fick veta att hon skulle föda Guds som Jesus. Nasaret, en pittoresk stad. Det känns som att vara inomhus då vi vandrar i st...

Av Lili André - 2 juni 2013 12:55

Välkommen med på min resa i Israel. om Wi-fi fungerar kommer jag att uppdarera min blogg under resan. Då bär det iväg till Israel. Ett land som kanske inte är den första semesterort man väljer. Jag har de senaste två åren intresserat mig mer för L...

Skapa flashcards