Alla inlägg under november 2008

Max

Av Lili André - 30 november 2008 18:00

Min kära syster, nr två i raden av fyra (jag själv är nr tre) har fått sitt första barn, en underbar son som heter Max. Myskillen =*. Hälsade på honom idag, han är bara 7 dagar. Självklart har han drag av en av mina söner, han som kom först, Felix ;)

Av Lili André - 30 november 2008 17:54

Idag är det första advent. Tur att det är en söndag så hinner jag ta tag i "väntan på julen". Fram med adventsljusstakar, stjärnor och självklart så hinner jag baka lussebullar. Jag gjorde enkelt för mig och gjorde bullar istället för katter det viktigaste är att det är saffran i, oj vad gott det är med den kryddan fram till jul.

Av Lili André - 30 november 2008 01:31

Här kommer lite bilder från releasepartyt dit ca 200 personer kom för att fira. Pingo med sitt band "Törst" och den stora stjärnan, hiphopparen Ricky =)

Av Lili André - 29 november 2008 18:36

Hej alla!


Första gången jag skriver på en blogg! Har funderat lääänge på att börja. Har fått påtryckningar från vänner att sätta igång. Ikväll blev jag inspirerad. Först läste jag på en partikollegas blogg som både var intressant och innehållsrik, tänkte att det var niice att läsa. Sedan läste jag på en favoritblogg, Gävleveckans Lucia. Lucia är också en god vän och kollega till mig. En god vän har hon blivit, mycket genom hennes syster, som är en av mina bästa vänner.

Lucia har i september skrivit om hennes matlagning och en tjusig bild på rätten. Ingen rätt som helst utan hon hade stekt rödbetsbiffar!! Lucia och mitt första goda skratt tillsammans som är snart 20 år gammalt då vi arbetade på Bomhus hälsocentral. Lucia kom ganska så "rödmosig" till jobbet och berättade att rödbetorna hade kostat 2 kr/kg och hon hade köpt alldeles för mycket att hon fått steka biffar in på sena natten. Oj, vad vi skattade gott åt dessa biffar som hon fick äta veckor framåt =D.


Nu till nöjet ikväll: Är på väg till reseaseparty för rapparen Ricky Sanchez' nya album. Mååånga inbjudna är det och Partyt inleder med min man Pingos popgrupp som kallar sig "Törst". Återkommer med bilder! Ha´ det!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards