Alla inlägg den 16 mars 2009

Av Lili André - 16 mars 2009 19:47



Det är nu 15 år sedan Pingo och jag besökte Kalifornien. Nu är det dags att ta med barnen på liknande resa. Oj, vad spännande det ska bli.

USA är landet "over there" som har en mångfald som gör resan spännande.


Tänk när vi landade, för första gången,på USA's mark år 1991, vilken känsla.


Jag hade inte några förväntningar på resan, visste nog inte vad jag skulle uppleva. Det jag upplevde var som att krypa in i TV-rutan, till de serier och filmer som jag följde och hade följt på TV.


Det var en känsla att åka på motorvägarna med palmer längs vägarna. Gå på nöjesparker som förminskade Sveriges erbjudande till en tiondel.



Gå på en strandpromenad som erbjöd mycket underhållning i form av affroafrikan med turban, gitarr och rullskridskor. En jonglerade med motorsåg. Ett gym ute i det fria som kallas "apburen" mm mm.



Denna gång besöker vi i princip samma ställe. Los Angeles, Las Vegas och San Francisco. Sista veckan håller vi till vid Venice Beach, Santa Monica, ja, ni vet, Baywatch.



Detta är lite smakprov på vad som väntas oss...

Ovido - Quiz & Flashcards