Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Lili André - 13 mars 2009 22:14


Jag känner mig verkligen som en utmanare. Kanske inte varje dag men en gång i veckan så utmanar jag mig själv på något.


Denna vecka börjar med att Kristdemokraterna från riksnivå går ut i media med ett förslag på att varje nyfött barn tilldelas 10 000 kr. Ett syfte med det är att lyfta frågan som är lika med problematiken att det föds för lite barn i Sverige.


10 000 kronors frågan blev måndagens fråga.


Jag tänkte inte mer på det då jag hörde detta på lokala nyheterna på morgonen. Visst funderade jag kring "erbjudandet", om det verkligen leder till att barnafödandet ökar.


Kring 10-tiden på förmiddagen blev jag uppringd av lokalradion här i Gävle. De ville att jag skulle debattera frågan i radio på eftermiddagen.



Nu eller aldrig, tänkte jag.

Jag har tidigare blivit uppringd för att "försvara" eller debattera Kristdemokratisk politik men har hela tiden "slingrat" mig ur. Hu, debattera och göra  det i radio, det är inte vardagsmat, det inte...


Nu tänkte jag att det är dags. Utmanaren redo? Ja, alltid redo!!


En milstolpe är lagd. Debatt i lokalradio. Motdebattör: Ulla Andersson, riksdagsledamot för V.


Att vinna eller inte vinna en debatt... Det är frågan för vissa. I detta läge är svaret för mig.. Utmanare! Ja, alltid redo!


Av Lili André - 13 mars 2009 22:00


Michael Jackson är min sons favorit. Han sjunger och dansar till denna mäktiga idol. Det är talangtävlingar emellanåt och nya moves varje vecka. Kläder som inhandlas på H&M, skor från Din Sko och potatismjöl, för det bästa "glidet" för moonwalk, från Ica.


Det är underhållande, att se hans nya tricks och rörelser varje vecka. Fredagar är en perfekt kväll för underhållning. Nja, inte under tiden då Let's dance rullar, det blir under pausen innan röstningen av bästa dansen är färdig.


Visst är det roligt när barnen hittar ett intresse där de utvecklas och blir bättre för varje vecka.


Något som jag funderat på under mina barns uppväxt är vad de kommer att intressera sig för. Visst vill jag att de ska hitta något mer intresse förutom TV-spel och Wow. Som tur är så har båda barnen fler intressen än det.


Talangjakt på skolan är roligt för eleverna. Tur är att det finns någon som är där och filmar för att sedan lägga ut på Youtube, kul!

Underhållningen från talangjakten finns att titta på:

http://www.youtube.com/watch?v=ozVNKpaicVQ


Ovido - Quiz & Flashcards