Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

Semestertider.

Av Lili André - 27 juli 2009 20:39


Denna semester har hittills känts otroligt låång. Jag har haft två veckors semester och det känns som mycket längre. Ja, och det är ju inte så dåligt det inte..


Kommer ihåg den fredagseftermiddag jag åkte hem från jobbet vid halvfem-tiden. Hela veckan hade regnet öst ner och det var mulet under fredagen fram till eftermiddagen. Solen började skina och fredagskvällen bjöd på myssommarkväll.


Trädgården har varit i fokus under semestern. Gräsmattan har rensats från ogräs, toppats med toppdressing och reparerats med gräsfrön.


Därefter har det varit Öregrund som hägrats, där vi har ett fritidshus. Två dagar med grannarna - mycket trevligt och mysigt. Därefter hemfärd för att fylla släpkärran med byggmaterial.


 

 Pingo förbereder Arkität..


 


Pingo och jag tillbringade två dygn, helt ensamma i  denna fridfulla miljö. Vi arbetade hårt från morgon till kväll med badrum, fog och målning med avbrott för lite mat, kaffe och bad i havet. HELT underbart, kan man säga..


 


Hem igen. Det bästa med att ha varit i Öregrund där ingen dusch och rinnande vatten finns, är att komma hem till det bekvämliga hemmet i Bomhus.


Nu är det trädgårdsarbete som åter igen hägrar i Bomhus samt umgänge med vänner. Därefter återigen Öregrund. Denna gång bara vara.


Ja, inte vet jag, men att det känns som att jag haft semester bra mycket längre än två veckor och varför det känns så, har jag ingen aning om. Det jag vet är att jag fortfarande har två veckor kvar och många vänner och platser att besöka innan arbetet börjar igen.


Det känns bra.  =D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lili André - 11 juni 2014 10:56

Har nyligen avslutat en intensiv EU-valrörelse. Jag är så glad för Kd's goda resultat och alla som röstade på vår duktiga toppnamn Lars Adaktusson och även på mig som stor på 18e plats på listan.   Nu är det nya tag inför valet den 14 september. ...

Av Lili André - 4 juni 2013 21:45

Idag startar vi tidigt för att åka till Karmel's berg där Profeten Elia utmanade Baalsprofeterna och Israels Gud visade vem som är den ende sanne Guden. En stark upplevelse att vara på platsen där Gud lyssnade till Elias bön för Israel. Karmel ha...

Av Lili André - 4 juni 2013 19:27

Dag 2 Idag inleder våra dagar vid Genesarets sjö. En reflektion när jag ser ut över skön är att den är mindre än vad jag föreställt mig. Jag ser över till andra sidan sjön och även till land mot öst och väst. Sjön är 2,1 mil lång och 1,2 mil bred. ...

Av Lili André - 3 juni 2013 06:17

En händelserik första dag i Israel. Underbara platser. Först Hermagedon och därefter Nasaret och Bebådelsekyrkan där Maria fick veta att hon skulle föda Guds som Jesus. Nasaret, en pittoresk stad. Det känns som att vara inomhus då vi vandrar i st...

Av Lili André - 2 juni 2013 12:55

Välkommen med på min resa i Israel. om Wi-fi fungerar kommer jag att uppdarera min blogg under resan. Då bär det iväg till Israel. Ett land som kanske inte är den första semesterort man väljer. Jag har de senaste två åren intresserat mig mer för L...

Ovido - Quiz & Flashcards