Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Lili André - 8 juli 2009 23:34


Gjorde en quiz på Facebook alldeles nu. Quizen skulle tala om vilken egenskap jag är. Svaret blev "Styrka".

Nej, tänkte jag. Jag är inte stark, det blev fel svar. Men så läste jag texten till egenskapen och kände faktiskt igen mig.


Där står att jag går med huvudet högt och att jag råkar ut för läxor i livet som jag tar mig igenom. Det stämmer!





Livet innehåller mycket läxor. Jag vet att jag råkar ut för dem titt som tätt. Ibland kommer läxorna tätt, tätt och jag kan meddela att då är inte livet lätt, lätt.. Vid dessa tillfällen är jag verkligen inte stark.


Min egen analys till att jag råkar ut för läxor är den pilbåge jag äger (metaforiskt).


Jag gillar utmaningar. Jag älskar när det händer omkring mig. Jag älskar att göra galna saker, emellanåt. Ja, jag vill verkligen spänna bågen, jag vill skjuta iväg pilen och se den träffa målet.


Att våga spänna bågen ger tillfället till att nå målet. Att det resulterar i att jag får läxor ger ju erfarenhet till livet och jag växer som människa.


Det är jobbigt ibland men också otroligt tillfredställande och livfullt.

Mitt livs måtto är och kommer därför att vara:


"Bättre att spänna bågen än inte spänna den alls". 

Ovido - Quiz & Flashcards