Alla inlägg den 15 november 2012

Av Lili André - 15 november 2012 15:22

Vi tog oss med skytrain till floden Chao Phraya River. Köpte biljett som gällde hela dagen och för färd med alla båtar som färdades längs en bit av floden och några sträckor över floden.


Vi satt kvar i båten och valde att inte hoppa av för att se de monument som ligger längst floden. China Town fanns också där men det såg mest utbränt och changerat ut än lockande att hoppa av för en visit.


Väl tillbaka till basstationen undersökte vi nya områden i Bangkok. Åt och drack av den streetfood som finns längst vägarna. Vi gick gatan upp och efter ett tag tog vi en Tukk Tukk till en Skytrain station för att åka till Siam stationen.


Pingo och Victor gick åter igen till MBK, jag provade de mer fashionabla shoppingcentrat, Siam center. Där hittade jag bra märkesvaror på rea. That's My melody :))


Vi hade bestämt att träffas på hotellrummet då vi gick på olika shoppingcentrum, men hör och häpna. När jag är på väg till Skytrain, som vi tidigare inte åkt ifrån (Natonal Station), vilka är det jag möter, om inte Pingo och Victor!! Vilket sammanträffande i denna miljonstad ;)


Se så glada vi blev (sista bilden). Jag var nöjd med mina inköp, likaså Pingo som shoppat minst fem Harelys Davidssons t-shirts.

Av Lili André - 15 november 2012 03:55

Ramada Hotell, återigen ett lyx vi får avsluta Thailandresan. Stort, fräscht hotellrum. Wi-Fi som fungerar utmärkt! Fantastisk frukost. Hotellet överträffar våra förväntningar. Tack till vänner som gett förslag på hur vi ska tillbringa tid här i Bangkok.

Nu är vi på väg mot floden Chao Phraya River, för att se Bangkok från den sidan. Hörs igen efter dagens äventyr :)

Ovido - Quiz & Flashcards