Alla inlägg den 6 november 2012

Av Lili André - 6 november 2012 15:24

Idag har vi simmat bland de största akvarium som finns, havets akvarium :) Helt fantastiskt! Resan kostade 150 kr per person.


Vi startade med drygt en timmes båt ut mot öarna. Ca 15 thailändska killar jobbade. Vi snorklade vid tre öar. En av killarna visade oss akvariet och styrde oss mot fantastiska korallrev. Både Pingo och jag tänkte på vår svåger Lasse som äger ett par riktigt stora och välomhändertagna akvarium. Han skulle vara med oss :)


En kille från Sandviken snorklade i samma team som vi, han hade en vattentät kamera, de bilder som vår guide tog samt en härlig film får vi del av när vi kommer till Sverige:)


Vi blev otroligt väl omhändertagna. God mat i form av buffé, grilltallrik och färsk frukt samt underhållning. Jag fick berättat för mig att Victor breakade med en av personalen (själv stod jag på akterdäck i solen) på tillbakareasan var jag med på underhållningen, då bröt han arm. Vi fick se många reptrix, så nu vet vi var Janne Myleus fått sitt reptrix ifrån :)


Victor tycker allt vi gör är bättre än den vi gjorde igår. Han tycker att det är roligt när olika kulturer möts.


Imorgon blir det Speedboat ill nästa boende. Ön Koh Kood, ännu lugnare än den plats vi nu lämnar..


Ovido - Quiz & Flashcards