Direktlänk till inlägg 18 juni 2009

Ett halvt år 2009 har passerat

Av Lili André - 18 juni 2009 22:36


Nu är det länge sedan jag bloggade. Tiden rusar iväg emellanåt. Det finns alltid en kontinuitet med arbete och familj och även något fritidsintresse.

Övrigt sker i perioder.


Som att läsa t.ex Det finns perioder då jag läser och läser, helt plötslig så slutar jag att läsa och boken ligger bara där, jag t.o.m glömmer bort att jag ens påbörjat den.


Samma sak med bloggandet. Har egentligen massor att skriva om men jag befinner mig även här i "bloggperioder" och dagar kan gå, utan att jag tänkt på att jag har en blogg.


Ända sedan hemkomsten från semesterresan till USA i april, har jag haft en känsla av att snart är det sommar och med den så lugnar allt ner sig med aktiviter och evenemang, arbete som fritid.


Ack vad jag lurar mig. Varje söndag kväll, efter en helg med mycket "bara vara", tittar jag i almanackan för att se vad som väntas och jag ser att varje dag är helt smäckfull!


Jag har ett otroligt stimulerande jobb, så att dagarna är fulltecknade gör mig ingenting. Ändå har jag stört mig på att jag på något sätt fått för mig att sommarsemestern är på ingång.


Jag har känt mig tung i kroppen men lätt i sinnet - hör inte kropp och sinne ihop?


Det är som att det är min fysiska hälsa som vacklar. Kroppen vill vila men min hjärna vill inte. Tur är väl det, annars skulle jag inte fått mycket sagt och gjort i mitt arbete.


När jag ser tillbaka på detta halvår år 2009, så har det hänt otroligt mycket spännande saker. Innehållet i det har varit både svåra och enkla.


Det fina med det är att jag kan se tillbaka och ta tillvara på allt som kommit i min väg. Jag stannar nu upp för att prioritera och balansera livet.


Det är något jag kommer att ägna min semester åt.  Och mycket mer bloggande, så klart! =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lili André - 11 juni 2014 10:56

Har nyligen avslutat en intensiv EU-valrörelse. Jag är så glad för Kd's goda resultat och alla som röstade på vår duktiga toppnamn Lars Adaktusson och även på mig som stor på 18e plats på listan.   Nu är det nya tag inför valet den 14 september. ...

Av Lili André - 4 juni 2013 21:45

Idag startar vi tidigt för att åka till Karmel's berg där Profeten Elia utmanade Baalsprofeterna och Israels Gud visade vem som är den ende sanne Guden. En stark upplevelse att vara på platsen där Gud lyssnade till Elias bön för Israel. Karmel ha...

Av Lili André - 4 juni 2013 19:27

Dag 2 Idag inleder våra dagar vid Genesarets sjö. En reflektion när jag ser ut över skön är att den är mindre än vad jag föreställt mig. Jag ser över till andra sidan sjön och även till land mot öst och väst. Sjön är 2,1 mil lång och 1,2 mil bred. ...

Av Lili André - 3 juni 2013 06:17

En händelserik första dag i Israel. Underbara platser. Först Hermagedon och därefter Nasaret och Bebådelsekyrkan där Maria fick veta att hon skulle föda Guds som Jesus. Nasaret, en pittoresk stad. Det känns som att vara inomhus då vi vandrar i st...

Av Lili André - 2 juni 2013 12:55

Välkommen med på min resa i Israel. om Wi-fi fungerar kommer jag att uppdarera min blogg under resan. Då bär det iväg till Israel. Ett land som kanske inte är den första semesterort man väljer. Jag har de senaste två åren intresserat mig mer för L...

Ovido - Quiz & Flashcards