Alla inlägg den 2 juni 2013

Av Lili André - 2 juni 2013 12:55

Välkommen med på min resa i Israel. om Wi-fi fungerar kommer jag att uppdarera min blogg under resan.

Då bär det iväg till Israel. Ett land som kanske inte är den första semesterort man väljer. Jag har de senaste två åren intresserat mig mer för Landet, dess folk och dess historia och situation i nutid och med det har det skapats en längtan att också få besöka landet.

Nu sitter jag på planet på väg, tillsammans med ett gäng unga människor, de flesta från Stockholmstrakten. Det känns spännande och det kommet att bli ett äventyr.

Vi kommer att vandra genom Landets historia genom att följa Bibelns nedskrivna ord.

Redan idag, efter vi landat vid 13-tiden, åker vi längst Israels västra kust, norrut, viker in mot inlandet, åker igenom Jisreeldalen, den kommande Harmageddon, därefter mot "nedstörtningens berg" och vi fortsätter till Jesu barndomstad Nasaret och besöka Benådelsekyrkan. Vi avslutar dagen vid Genesarets sjö och kommer att bo vid sjön i 4 nätter.

Återkommer med foton efter dagens äventyr.

Ovido - Quiz & Flashcards